Diving!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu Diving!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu

Diving!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Januari 2010 | Aruba, Oranjestad

Nou ik wilde eigenlijk nog even een weekje wachten met een volgend berichtje maar dit moet er gewoon even uit….

DUIKEN IS ECHT ONGELOFELIJK SUPER GAAF!!!

Ja mensen, ik heb het nu eindelijk gedaan!
Na de parachute sprong in Spanje een aantal jaar geleden stond nu duiken als volgende “exciting thing” op mijn lijstje. En als je dan op Aruba bent.. grijp je je kans!
Nu mag je er niet te licht over denken, duiken doe je niet zomaar eventjes.
Het is een gevaarlijke sport als je jezelf niet aan de regels houdt en niet doet wat je behoort te doen: Doorademen en rustig blijven. Er zitten namelijk nogal een aantal risico’s aan vast.
Maar goed, ondanks dat alles waagde ik de sprong en schreef ik me paar weken terug in voor de cursus PADI Open Water Diver. De theorie kregen we al vrij snel, maar het wachten was op de zwembad duiken en onze eerste echte zee-duik.
En die kregen we gisteren! Samen met Tally en Kris oefenden we eerst in het zwembad een aantal uren. De materialen zijn nieuw, het ademen door een apparaat is nieuw, maar er moest natuurlijk ook geoefend worden met “nood” situaties. Wat als je het masker verliest, wat als het ademapparaat opeens uit je mond vliegt, wat als je bijna geen lucht meer in je fles hebt, wat als…
Na al het geoefen was het tijd om te rusten en lunchen en rond 4 uur waren we dan bij Mangel Halto om onze eerste shore-dive te gaan maken. Om 16.25 gingen we dan onder water en begon het echte werk. Je moest zoveel mogelijk klaren (je oren weer open poppen), opletten op je ademhaling, zwemmen met je vinnen, neutraal drijfvermogen krijgen, enzovoort. Als ik rustig aan deed dan ging het goed, ging ik iets te snel, met iets te weinig klaren dan deden mijn oren pijn. Tsjah… goede les voor de volgende keer.
We hebben door het woeste troebele water niet veel gezien, konden niet goed bij de mooie koralen komen al heb ik echt wel super mooi ei-vorming koraal gezien. Echt gaaf..!!
Na een half uur en als diepste punt 30 feet gehad te hebben, kwamen we weer op de oppervlakte.
Wat een geweldige eerste ervaring!!

Nou verder heb ik de afgelopen week weer afscheid moeten nemen van 3 mensen: Reinout, Mariska en Erik. Daardoor wel de nodige borrel-avondjes, etentjes en feestjes gehad. Ook heb ik zondag van 10.30 tot 18.00 uur op het strand gelegen, in de zee gezwommen, gebeachtennist en gesocialized met de mariniers. Daarna ging ik nog tapas eten met Wieske, Lonneke, Tally, Brecht, Stefanie en Aaron.
Zaterdag had ik overigens een verjaardag van Karin, dat gevierd werd met een bbq en borrel op het strand bij Malmok! Echt een pracht plek om dat te doen.. gaat vaker gebeuren!
Ennuh, dat was het wel weer.. oh ja heb tussendoor ook nog wel gewerkt, maar niet al te veel hoor.. mijn weekend is morgen pas voorbij.. hihi!

En, hoe is het bij/met jullie??

  • 26 Januari 2010 - 15:27

    Jackelien:

    Nou hier is het weer ijzig koud,en alweer druk aan het werk...
    Leuk dat duiken en al die feestjes haha!En mensen die weggaan,ik zie al weer wat nieuwe namen verschijnen!

    Have fun en pas goed op jezelf,

    Dikke kus en knuffel van je mamsje.

  • 26 Januari 2010 - 18:53

    Ans:

    hoi nicole
    proficiat,dat je dat durft heel knap hoor lijkt me best eng maar ja jij bent heel wat jaartjes jonger.lijkt me wel heel mooi zo onder water zitten er geen enge vissen.je hebt een pracht tijd daar geniet er maar goed van.heb je eigenlijk wel tijd om les te geven?werken die andere ook overdag?hier is alles oke maar wel heel koud ben maar blij dat je daar bent.dit was het weer groetjes en veel kiefs van ons.psv gaat ook goed he. nou tot de volgende keer
    xxxxxx
    bram en ans

  • 26 Januari 2010 - 19:26

    Kaat:

    Heeeeeeeeeeeej stoere party girl!

    Wat knap dat je het durft en doet!
    Als ik dat maar niet hoef... ha ha ha ha, ik kijk wel (uit), ha ha ha!
    En wat heb je het toch saai daar... kei goed meis! Have fun!!!

    Hier is het koud (wel zonnig vanmiddag) en saai!!!

    Hele dikke kus van mij en ome L. en grote poot van Luca!

  • 26 Januari 2010 - 20:15

    Pa:

    wat moet ik hierop zeggen? ga je met je brevet straks ook in het wilhelmina kanaal duiken?
    of toch maar regelmatig in de toekomst naar aruba/bonaire terug?

  • 01 Februari 2010 - 11:04

    Brenda:

    Ik heb je net nog heel even 'gesproken' op Hyves en dat was natuurlijk super! Vanmiddag ga je weer duiken en ik wens je veel succes! Ben benieuwd hoe het gaat! ook succes morgen met het afscheid nemen! Hopelijk kun je het droog houden...
    Have fun en geniet van alles!
    Dikke kus

  • 02 Februari 2010 - 11:03

    Jennifer:

    Spanning en sensatie.. Ik vind je stoer lekker ding!! :) Jammer dat je niet veel hebt kunnen zien vanwege troebel water, maarja, je gaat het vast nog ene keer doen!! Jij bent vast en zeker 'hooked' aan het duiken, en niemand neemt je iets kwalijk.. Ik zeker niet!! Ik kijk weleens animal planet (HAHA) en daar komen de mooiste onderwater dingen voorbij.. Geniet ervan moppie!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik hou ontzettend veel van reizen, van ontdekken en nieuwe dingen zien en daarom hoop ik hier veel reisverhalen neer te kunnen typen!

Actief sinds 11 Sept. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 63848

Voorgaande reizen:

29 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Huwelijksreis naar Mexico

21 Oktober 2009 - 10 Juli 2010

Working @ Aruba

Landen bezocht: