Oranje booooooooven! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu Oranje booooooooven! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu

Oranje booooooooven!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Juni 2010 | Aruba, Oranjestad

Wat een ervaring, het WK beleven in een ander land! En dan nog wel Aruba, waar er mensen wonen met Nederlandse nationaliteit, maar die ook vaak afstammen van Zuid-Amerikaanse landen of landen zoals Spanje en Portugal. Daarom heb je hier niet alleen auto’s rondrijden met de Nederlandse vlag, nee ook Brazilië, Argentinië, Portugal en Spanje komen voorbij.
Toch heerst er wel een Oranje-koorts over het eiland. De winkels zijn versierd in Oranje, je kunt vrijwel overal Oranje spullen kopen, zelfs in de Chinese winkels.. En eigenlijk alle café’s doen mee in de Oranje gekte en het ene café ziet er daarom nog meer Oranje uit dan de ander.

Helaas moest ik de eerste wedstrijd missen, in verband met de griep (wat me 6 dagen uitgeschakeld heeft, ook in het weekend). Maar dat heb ik gisteren bij het 2e duel goed ingehaald. Uiteraard had ik me thuis in NL al voorbereid en nam ik mijn Nederlands elftal shirt mee. Mijn tante had een vlag voor me meegebracht en een Oranje slinger, waardoor het outfit nog meer compleet was. Ook kocht ik hier een Oranje haarband zodat het feest helemaal compleet was. De vlag hangt nu voor mijn raam in huis, de slinger hangt in de auto, samen met een Nederlands vlaggetje en ik zag er zelf uiteraard piekfijn uit..

Alhoewel…….. De avond ervoor hadden we een knalfeest van Chantal ,want zij gaat ons vandaag verlaten. Dus de DJ’s die draaiden, het vele alcohol, de mannen, de moves en al het andere zorgden ervoor dat ik die nacht pas om 04.30 sliep en om 06.00 weer op moest. De wedstrijd begon hier namelijk om 7.30 maar we wisten dat het gekkenhuis zou worden @ café Rembrandt, dus wilden we al bijtijds gaan voor een goed plekje.
En dat lukte, dus na een bakkie pleur en erg lang gewacht te moeten hebben op de tosti kon de wedstrijd beginnen! Nou daar hoef ik jullie niets over te vertellen, jullie hebben het vast allemaal gezien. Kan wel zeggen dat het weer heerlijk was om een wedstrijd te kunnen zien en me weer helemaal in te leven… De mensen die me kennen weten dan wel hoe het eraan toe gaat dan hahahaha..
Mijn ‘inlevings-vermogen’ en verstand van voetbal werd erg gewaardeerd door mijn mannelijke vrienden hier. Kreeg vele complimentjes “eindelijk een vrouw met verstand van voetbal”. Dus mijn ego is ook weer opgekrikt.

Na de match nog even wat gedronken en toen echt ontbeten.. Bij de Wendy’s! Na wat gerommel thuis, de bikini aangetrokken en hoppa naar het strand. Want had zo’n 2.5 week geen strand meer gezien dus mijn bruine kleurtje moest hoognodig bijgewerkt worden!
’s Avonds even bijgeslapen en om 23uur was ik weer present om te gaan pijpen (let wel, dit is een werkwoord dat te maken heeft met ons stamcafé “Café de Pijp”).. Rond half 3 hadden Mandy en ik het wel gezien dus zijn we lekker weer naar huis gegaan..

En nu zit ik hier, dit te typen. Ga zo ontbijten bij de Starbucks, daarna boodschappen doen, Chantal uitzwaaien op het vliegveld, punten berekenen voor komend rapport en dan zit het weekend er weer op voor mij.

Nog 2 weken werken en nog 3 weken Aruba…
Time flies!!!

  • 20 Juni 2010 - 15:19

    Tante K:

    Heeeeeeeeeeeej Aruba-Oranje-meisje,
    Weer een heel leuk verslag... het laatste op Aruba... fijn dat je over drie weken weer in Nederland bent, maar ook een beetje raar... Maar wie weet wat het volgend avontuur wordt... ha ha ha!!! Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel plezier, gezelligheid, gezondheid en leut gewenst voor de komende drie weken op One Happy Island!!! Ik ben blij dat ik het tien dagen heb mogen ontdekken samen met jou!!! Dikke zoenen van ons uit Geldrop, grote poot van Luca en Geniet met een GROTE G!!!

    Ciao lieverdje, tot gauw!!!

  • 20 Juni 2010 - 16:41

    Jackelien:

    Hoi Nicole,

    Ja leuk dat je daar ook de oranjegekte kan meemaken,ik heb ze dus alle 2 beleeft met 30.000 man,GROOTS!

    Geniet er nog maar even van,see you soon!
    Ayo! XXX

  • 20 Juni 2010 - 16:53

    Pa:

    weet niets te schrijven, dus schrijf ik deze keer.
    "niets"

  • 20 Juni 2010 - 20:30

    Ans:

    hoi nicole
    weer een leuk verslag,ben je weer helemaal opgeknapt?nog een paar weekjes en je bent er weer is toch wel snel gegaan.krijgen ze daar over 2 weken al schoolvakantie?wel gezellig zo met z'n allen oranje kijken.wij zijn bij unitas geweest was ook gezellig ik heb gewerkt die dagen want bets was bij guus dus heb ik het overgenomen was wel weer leuk na zo'n lange tijd.ik lekker mijn mandje in welterusten en tot gauw geniet nog maar goed die laatste weken.veel liefs xxxx ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik hou ontzettend veel van reizen, van ontdekken en nieuwe dingen zien en daarom hoop ik hier veel reisverhalen neer te kunnen typen!

Actief sinds 11 Sept. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 63842

Voorgaande reizen:

29 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Huwelijksreis naar Mexico

21 Oktober 2009 - 10 Juli 2010

Working @ Aruba

Landen bezocht: