Bon ana nobo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu Bon ana nobo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu

Bon ana nobo

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Januari 2010 | Aruba, Oranjestad

Als allereerste wil ik degene die ik nog niet gesmst, gemaild, gekrabbeld, geskyped of gebeld heb een heel gelukkig 2010 toewensen.
Mijn 2010 is echt fantastisch begonnen (daarover later meer) en ik hoop die van jullie ook!!!

Omdat er weer teveel gebeurd hier in een week, licht ik slechts een aantal dingetjes uit; druif beach, ling&sons, oud&nieuw + nieuwjaarsduik en de partybus.

Druif Beach
Op dinsdag besloten Esther, Tally en ik om naar Druif Beach te gaan, dat is een ontzettend mooi langgerekt breed strand met heel helder water. Daar waren we nog niet eerder geweest dus dit moest ontdekt worden. Eenmaal daar aangekomen bleek de zee enorm woest te zijn.
Als echte bikkels toch erin gedoken en een flink aantal keer aangespoeld. Als we geluk hadden spoelden we aan met bikini aan, maar meestal zat hij om ons enkel en hals. De golven waren namelijk ontzettend hoog, soms zelfs een metertje of 3. Maar het was echt een adrenaline kick om telkens het gevecht aan te gaan. Even later kwamen er ook nog 3 heren: Tom, Mario en Arjan en ook zij hadden de tijd van hun leven. Achteraf uren bezig geweest om het zand overal weer uit te krijgen, maar dat heb je er dan wel voor over!

Ling & Sons
Op 30 december is het elk jaar traditie bij Ling & Sons (een supermarkt) om vuurwerk af te steken. De locals vertelden ons dat we daar zeker bij moesten zijn.. en op tijd!
Dus wij rond 8 uur met onze jug vol rum-cola en goede zin naar het plein bij deze supermarkt gegaan en ja hoor.. het zag er zwart van de mensen (letterlijk en figuurlijk). Het leek wel of wij de enige blanke mensen waren.. Om 10 uur werd er dan eindelijk afgeteld.. Het vuurwerk kon beginnen. En wat een spektakel was dat zeg! Ongelofelijk mooi..!!

Oud&Nieuw + nieuwjaarsduik
Er waren geen concrete plannen gemaakt voor oud&nieuw. Op een gegeven moment werd wel gezegd ‘oranjestad’ maar daar was het laatste woord nog niet over gezegd. Ook besloten we op het allerlaatst om uit eten te gaan, niemand wilde koken. Maar omdat het oudejaarsavond was, waren vele restaurants dicht, was de keuken om 9 uur gesloten of kon je een uur wachten voor een tafeltje. Uiteindelijk toch ergens kunnen eten en daarna als een gek met een paar man (de helft bleef in oranjestad) naar the lighthouse gereden. Daar waren onze Paradijs vrienden ook al met oliebollen, champagne en een uitzicht op het hele eiland..
Wat een pracht van een oud en nieuw, daarna nog verder gedanst en gefeest bij South Beach en rond 4 uur reden Arjan en ik weer naar huis.
Op 1 januari was de unox nieuwjaarsduik bij Moomba en dus togen wij rond half 12 richting strand met onze net wakkere brakke hoofden. Wel zat de stemming er direct in toen we alle oranje mutsen zagen en we de onze kregen. Om 12 uur was het dan zover, met zo’n 80 man doken wij het ijskoude.. oh nee, warme water in. Achteraf WEL nog een erwtensoepje gegeten met heerlijke unox worst erin.

Partybus
Om het jaar goed in te luiden had Lidewey, van Paradijs #7 (ja degene die altijd hier reageert en waar je zeker ook even een kijkje moet nemen op haar pagina want ze heeft geweldige foto’s en filmpjes ook van mij), een feestje georganiseerd. Eerst bij Paradijs zelf en naderhand zouden we van 23uur tot 02.00 uur met de “Aruba gone wild” partybus meegaan. Maar Aruba is Aruba niet als de bus pas om half 1 vertrok, waardoor we wel weer een extra uurtje verdienden. We reden tot 04.30!! Nou ik ga niet uitweiden over dit feestje maar zeg je 1 ding “best party ever!!!”

En nu ben ik vandaag weer begonnen met werken, het feesten is afgelopen..
Hahahahahahaha, just kidding, de party’s blijven uiteraard!!

• 05 Januari 2010 - 19:46

Jackelien:

Ha weer leuk om te lezen,maar waar zijn die foto's nou?!

xxx

• 05 Januari 2010 - 21:29

Ans:

jij ook de beste wensen weer gewldig om te lezen meid wat heb je een leuke tijd daar.maar afgelopen zondag was hier ook leuk snertloop was heel gezellig. al wat je al gehad en meegemaakt hebt nemen ze je niet meer af.wil je nog wel terug?
    groetjes
    xxxxxx
    ans

• 06 Januari 2010 - 12:17

Brenda:

Kei leuk wat je allemaal weer hebt meegemaakt! En die foto's erbij maken het helemaal af!
    Ik heb ook bij je vriendin Lidewey op haar waarbenjij gekeken, en heb ook het filmpje van de nieuwjaarsduik gezien, echt superrrlachen! Maar een kleine opmerking: je gaat met een harde G praten...En daar willen wij hier natuurlijk niet achterkomen..Dus let erop ;)
    Succes met het werkende leventje!
    Kus

• 06 Januari 2010 - 14:27

Lidewey Strating:

Dank dank voor de prachtige complimenten :)

Leuk die foto met die lekkere oliebollen (made by me). Hihi.

Feestjes komen er alweer aan! Zin in vrijdag! Zin in zaterrdaggg! etc etcccc. Kus!

• 06 Januari 2010 - 19:01

Pa:

laat wat alcohol voor mij over

• 06 Januari 2010 - 22:18

Romina:

Een geweldig 2010 voor jou!

Liefs

• 09 Januari 2010 - 19:27

Kaat:

Leuk verslag!!! Leuke foto's!!!
    Ben heel blij dat het allemaal zo fijn is daar... en het werken dat doe je er maar bij... voor de money!!! ha ha ha ha ha!!!

Party on Girl!!! Nice!!!

Zal ook eens bij Lidewey kijken... ben benieuwd!!!

Dikke xxx vanuit een heel koud en wit Geldrop!!! Ciao bella!