Thrill and Adventure! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu Thrill and Adventure! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nicole Broek - WaarBenJij.nu

Thrill and Adventure!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 November 2009 | Aruba, Oranjestad

Haha ik ga dus even iets jatten van Lidewey, zij schrijft haar stukjes altijd over bepaalde onderwerpen en dat doe ik dit keer ook!!
En de onderwerpen zijn……….. werk, noordkust en beach party.

Werk
Er werd mij verteld dat ik altijd alleen maar over t feesten schreef en dat ze ook wel eens iets wilden horen over mn werk. Ik antwoordde dat het helemaal niet interessant is, maar toch wilden ze er iets over lezen.. Bij deze dus.
Op mijn werk gaat het zo met pieken en dalen. De ene dag gaat t beter dan de andere, maar ja het blijft ook wennen. Je spreekt niet hun moedertaal, hun Nederlands is echt slecht, er zijn amper methodes, er wordt klassikaal les gegeven, er zitten wel 10 verschillende niveaus in mn klas bij elk vak en het is ook nog eens 45 graden in mijn lokaal..
U snapt het, dat is bikkelen, elke dag weer!
Maar mijn rugzakje begint zich te vullen en na deze ervaring zal ik een hele zak rijker zijn aan ervaring!

Noordkust
Esther en ik hebben zaterdag een quad gehuurd en daarmee wilden wij even langs de natural bridge en natural pool.. Zo gezegd zo gedaan… Dachten we!!
We huurden dus de quad zo rond half 11 ’s morgens.. We reden eerst naar huis nog om de auto weg te zetten, waardeerden onze beltegoed op met 35 gulden en reden daarna richting california lighthouse! (ik reed)
Dat was sowieso al een mooi stukje om heen te rijden en om te bezichtigen.. We zaten echt helemaal in het noorden van Aruba en zagen 2 kustlijnen en konden ook vanuit daar best ver over Aruba heen kijken, uiteraard stak de hooiberg er bovenuit.. al is dat niet de grootste “berg” van Aruba. Maar goed…
Daar even een kiekje gedaan en hoppa Esther mocht nu gassen met dat ding.. Het ging echt super lekker en we reden ook echt super mooi, de zee, de kustlijn, de rotsen, tiera del sol.. alles gewoon! En toen dachten we.. we gaan off off-road haha.. Dus wij door het losse zand.. ging goed.. doorgaan.. ging nog steeds goed.. doorgaan.. oeps.. We zitten vast.. In eerste instantie zelf eruit gekregen, maar toen we weer verder wilden zat hij weer vast.. Damn it!
Esther stuk gelopen naar mensen verderop of ze konden helpen.. En na een kwartier kwamen de Nederlandse mannen (van middelbare leeftijd) ons helpen. Echt helemaal geweldig! We waren eruit en konden weer scheuren!!
Het landschap wat je dan voorbij komt, dat is werkelijk met geen pen te beschrijven. Het is dat mijn camera niet volledig werkt en de camera van Es uit jaar nul is, anders hadden we maybe wat meer filmpjes en foto’s.. En nu slechts een paar en niet eens van het mooiste/spannendste gedeelte. Maar goed, het is zo mooi, we doen t zeker nog eens en dat zouden jullie ook moeten doen. We kwamen bij de baby bridge.. dachten we.. dus wij kiekjes maken.. done. Batterij van de camera leeg, dus toen we later bij de ruines kwamen en uiteindelijk bij de echte natural bridge.. Baby en oude ingestorte (wat moet dat een pracht van een ding zijn geweest!) toen hadden we geen foto’s meer die we konden maken helaas L Eenmaal bij de bridge mocht ik weer de quad besturen en nu was ons doel de natural pool. We wisten dat hij heel afgelegen zou liggen achter een terrein waar je met een normale auto of zelfs een simpele jeep niet kan komen. Je moet dan echt met een suv of een quad. Dus wij dachten.. wij hebben een quad, dat doen we even!! De man die ons de route gaf vertelde nog wel dat we rustig moeten rijden op dat terrein, maar ja wij dachten.. T zal wel meevallen uiteindelijk.
Nou dus echt niet he!
Ik reed en Es zat achterop aanwijzingen te geven, me aan te moedigen en te vertellen hoe goed ik het deed en dat was nodig. Wat een teamwork hadden we want het terrein was echt zo off off off off road.. Langs ravijnen, diepe kuilen en grote stenen/rotsen op de smalle paadjes die kronkelden en van boven naar beneden gingen en weer naar boven.. We hebben heel wat schietgebedjes gedaan en waren dichtbij de dood.. Maar we hebben het gered.. Wij zijn 2 mo-f0cking survivors.. Rasechte queens of the off road!
En de natural pool.. tsjah.. Het stormde zowat op zee waardoor het water met een immense kracht over de rotsen heen sloeg en zo ons ervan weerhield om bij de pool te komen.. We waren op ongeveer 20 meter afstand, in de “pool” ervoor. We zagen hem, we roken hem… maar hebben helaas DAARIN geen duik kunnen nemen..

Maar wat een helden zijn wij zeg! So proud of me!!! Zelfs de terug weg reed ik.. Met succes, we did it! I did it! I’m a survivor, I’m gonna make it!!

Beach Party @ Sunshine
Omdat Xeron woensdag terug naar Nederland gaat en Heleen jarig is of wordt hadden we gisteravond een knallend feest op Sunshine! Werkelijk alles werd uit de kast getrokken om er one big beach party van te maken. We werden qua bier gesponsord door Polar en zij verzorgden ook een hele boel aankleding. Vlaggetjes, levensgrote plastic bierflessen, ijskoelers, noem maar op. Ook werden er verschillende beach attributen tegen ramen geplakt, in palmbomen, enzovoort..
Er waren leuke mensen, muziek, drank (rumpunch blijft de favo), cameravrouwen, ruzietjes (jaja dat kan nooit ontbreken op zo’n feest.. haantjesgedrag!) maar het belangrijkste was er uiteraard ook.. Geblinddoekt stoelendans EN een dance contest van de mannen voor de vrouwen..! Oehlala wat heb ik genoten met die mannen op mn schoot en strippend voor me. De verrassing van de avond was nog wel de winnaar. Onze Tukker Arjan bleek een geweldige verleider te zijn, wie had dat gedacht!
Om 6 uur “deed ik het licht uit” en sloot daarmee het feest af.

Dus mensen, jullie lezen wel weer.. De avonturen van Blondie gaan maar door!
Ook zin in een avontuur? Kom naar this “one happy island”!

  • 22 November 2009 - 22:48

    Jackelien:

    zo dat is een leuk en spannend verslag met toch een leuk filmpje en weer mooie foto's.

    xxx mama

  • 22 November 2009 - 23:12

    Pa:

    leuke video.

    ik ook ik ook ik ook
    reserveer er maar vast een

  • 23 November 2009 - 03:55

    Judith:

    hejhej!
    Oh zo herkenbaar: 30 kids voor je neus die amper nl spreken... Ik ben ook flink uitgetest op Curacao, maar zoals je zegt: je rugzak groeit en uiteindelijk toen ik mn draai had gevonden was het echt super super leuk!!! Hier in Azie is de mentaliteit van de studenten echt zo anders. Ijverig & verlegen zijn de kerneigenschappen.

    En de omgeving.... en de feestjes :D:D:D Heeeeeerlijk!!!!!!!!

    xx Judith

  • 23 November 2009 - 11:02

    Astrid:

    Hey meiss zie wel dat je het goed naar je zin hebt daar. Is fijn om al die verhalen van je te lezen.

    Groetjes uit een heeeel nat Brabant

  • 23 November 2009 - 22:47

    Kaat:

    gaaaaaaaaaaaaaaaffff!!!

    let's party!!!

    Dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Ik hou ontzettend veel van reizen, van ontdekken en nieuwe dingen zien en daarom hoop ik hier veel reisverhalen neer te kunnen typen!

Actief sinds 11 Sept. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 63854

Voorgaande reizen:

29 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Huwelijksreis naar Mexico

21 Oktober 2009 - 10 Juli 2010

Working @ Aruba

Landen bezocht: